Krispaket - bilindustrin..

Då så har den hysteri med att rädda företagen också kommit till Sverige. Jag vet att det är många arbetstillfällen vi pratar om. Jag vet att det är många som blir och har blivit drabbade av arbetslösheten. Jag vet att det är katastrof för många familjer.

Men jag vet också att aktieägarna har lyft ut avkastningar från bolagen. Jag vet också att Ford och GM har mjölkat ur vår bilindustri forskningsunderlag för att klämma in i sina egna märken. Jag vet också att direktörerna har lyft och lyfter sona fallskärmar och bonusar.

Kanske är dax att alla dessa människor som gemensamt har förstört för den internationella kreditmarknaden samt de övriga företagen, tar sitt ansvar och betalar tillbaks i form av nytt ägarkapital till företagen?

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0