Löneutveckling i lågkonjunktur.

Läste på E24.se att allt flera tvingas att välja mellan mindre i lön eller att få sparken. Många väljer enligt denna artikel att gå ner i lön. Helt jävla otroligt sanslöst om jag får säga min mening, men ännu mera BISARRT tycker jag fackets kommentar till det hela vara - vi kan ingenting göra. VI KAN INGENTING GÖRA! Vad i helvete betalar vi fackavgifter för och vems ärenden springer ni egentligen.

Jag har skrivit om detta problem förr om att ni sitter alldeles för mycket i varandras knän och jag undrar om den fackliga representanten har läst min blogg och nu funderar på att vara ärlig och gå ut med sanningen i det hela och därmed bekräfta att jag har rätt?!

Jag efterlyser återigen lite jävlar anamma från den svenska arbetarrörelsen och inte bara stå med knuten näve i byxfickan, detta är inte något vi kommer att se något av, inte med Mona Sahlin i ledningen i alla fall för maken till mesig partiledare finns inte. Har ni nört om STREJKRÄTT eller om möjligheten till vild strejk? Har ni hört om solidaritet? Har ni hört om att vi arbetare vill känna oss värdefulla?

Fy satan vilka jävla fjollor som leder detta landet och dessvärre så är ledarna inom facket lika flata. Det måste vara underbart att vara arbetsgivare idag och få stoppa undan ännu mera pengar till sig själv.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0