Socialdemokraterna i EdaKommun

Socialdemokraterna i Eda kommun har återigen visat sin inkompetens och brist på ledarskap inom de egna leden. De sitter och bråkar runt sitt ordförandebord som ett gäng med barn i sandlådan som slåss om samma hink. En debatt har kommit till massmedias kännedom som inte alls ska skötas i media och bara detta tycker jag är en enorm brist på ledarskap och framförallt så har våra partirepresentanter inte förstått vad som gäller i föreningens stadgor.
Jag kommer ihåg att när jag för många år sedan lyfte en sak i media, edaportalen.com, som handlade om en av de ordföringar, som idag sköter debatten i media om Jessen, detta var enligt denna "partimedlem" ett enormt fel som jag gjorde men uppenbart så är det rätt det som han gör idag. Detta kallas för att "vända kappan efter vinden" eller för "att sätta sig själv på höga hästar".
Jag tycker att det är dax för partistyrelsen för Socialdemokraterna ska få en anmälan om uteslutning av några av dessa ordföringar som gång på gång gör allt för att skada partiet och som uppenbart inte stöder vår grundsyn om gemenskap och demokrati. Dessa bör också självklart ta sig en funderare på om de verkligen ska hålla på med politik överhuvudtaget.
Jag är och kommer alltid att vara Socialdemokrat, men i nästkommande val så måste socialdemokraternas styrade skick i Eda kommun bytas ut så att intrigmakarna byts ut och försvinner från den politiska arenan. Jag tycker att dessa politiska intrigmakare kan hålla sig på golvet inne på Fundo i Charlottenberg där de hör hemma.  

Mikael Ensson

Kommentarer
Postat av: Mats

Bra skrivet Micke

2008-03-21 @ 13:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0