Tragedi.

Visst är det en fasanfull sak som hänt i Arboga. Tyvärr så verkar detta vara en trend som hänger i sig och vad beror detta på?

I dagens Sverige så är det, som jag skrivit förr, mitt ditt och vårt. Vi har fått en ny syn på familjen. Detta är ju någonting som har  hängt i sedan ett bra tag tillbaks. Det som jag tycker är synd är att man kastar sig in i än det ena än det andra förhållandet utan att riktigt lära känna den andra personen först. Säg den som inte gjort detta, jag har också gjort detta.

Vi har sett om lilla killen Bobby och vad som skedde honom. Denna gång är det andra barn som blivit så brutalt drabbade.

Den manipulativa hjärnan är fruktansvärd att bli utsatt för. Den visar alla goda sidor hos en person, eller jag kanske ska säga låtsas vara goda sidor, för en person som utsätter en annan personen för detta har en sak i baktanke och det är att utnyttja. Tänk vad många som jag själv vet om som blivit utnyttjade av någon på det ena eller andra sättet och där detta har varit enda anledningen till förhållandet. Tror nog att ganska många av oss känner igen oss i denna situation, oss eller någon annan.

Om ni ger er in i något nytt förhållande så måste man tänka på att ta det extremt försiktigt oavsett i dagens Sverige, och ännu mera om man har barn med sig. De är de som tar mest skada. Jag bryr mig inte om mig själv, men älskar mina barn.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0