Röd-Gröna samarbetet....

Kommer detta verkligen att fungera? Ja, man kan ju alltid hoppas, även om jag är en tvivlare efter Mona Sahlins uttalande. "Hennes eventuella ministrar tycker som jag - för jag är partiledare". Vilket jävla sätt att uttrycka sin åsikt.

När jag var medlem av det socialdemokratiska partiet så skulle vi se oss själva som ett parti med högt till tak och där allas åsikter var värda att lyssna på, vi skulle vara ett demokratiskt parti med stark lokal förankring - ja denna inställning verkar ju tyvärr inte vara rådande längre inom den svenska socialdemokratiska rörelsen.

Frågan för min del blir då - vart lägger jag min röst? Ja - inte fan blir det på den borgerliga alliansen i alla fall - det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Läser man deras åsikter så ser man precis det som håller på att hända i Sverige idag - en demontering av det svenska välfärds och trygghetssystemet.

Pirat partiet, socialdemokraterna, vänsterpartiet, junilistan är de som är aktuella just nu för mig i nästkommande val och jag har aldrig varit tvivlar i tron förr....

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0