Underbart gott............. Men skäms på er.

att inte Zlatan fick ett enda pris vid idrottsgalan...

Men däremot så tycker jag att det är konstigt att årets manliga, årets kvinnliga, årets prestation - varför är det aldrig någon handikappad nominerade i dessa kategorier? Kan inte de vara den största i dessa kategorier? Jo, självklart så kan de det och jag tycker nog att det är dax för svensk idrott att också visa att det tror på de handikappade i större grad än de gör idag. Men troligtvis så är det väll så att pengar också driver denna del av världen och att de "vanliga" idrottsutövarna inte vill dela med sig av kakan, eller snarare deras förbund vill inte.

Micke

Kommentarer
Postat av: vibbe.

tycker det är helt rätt det du skriver.. Men så är det när det gäller sporten oxå. Väldigt lite uppmärksamhet i media när det gäller de handikappade oxå. Får ju nästan aldrig höra om sm vm och så på tv . De är väll människor de oxå. Så är det ju även med kvinnlig sport som fotboll och sånt det är det heller inte så mycke media så.. Bättre nu men förr visste man ju nästan inget om det heller.. Tycker det är en skam som på os sänder de kanske ett sammandrag på 30 min på kvällen när det är för de handikappade men den "vanliga " os sänds timme in och timme ut varje dag.. Tycker det är fel jag.. All heder till er alla handikappade inom sport ni är alla värda ett pris...



Vibbe

2009-01-21 @ 10:15:35
URL: http://nikegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0