A-kassa Ja eller Nej?

Hur ska man ställa sig till att folk nu i efterhand står och beklagar sig över att de inte var med i a-kassan? Jag, tycker personligen, inte ett dugg synd om dem. De får skylla sig själva. Det är en finkomstförsäkring vid arbetslöshet och kan lika gärna lyftas ur den fackliga världen, men det vill inte facket för då skulle så få fortsätta vara med i det fackliga kollektivet.

Att välja att leva utan a-kassa är som att tycka att det är ok att inte betala skatt utan ta de ekonomiska kostnaderna när de kommer. Så som Barnomsorg, skola, Mediciner, läkarbesök etc etc etc och vi vet ju alla hur dyrt det är att gå till tandläkaren. Nu pratar vi inte småsummor längre.

Oj, jag får en räkning efter en hjärtinfarkt på några 100.000, då får man en till efter att man sett räkningen kan jag tänka mig.

Nej, skyll er själva om ni inte är med i a-kassan

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0