Rösta Nej - rösta i europaparlamentsvalet.

Jag har alltid varit mycket skeptisk till statlig kontroll och förmynderi. Därför har jag alltid varit mycket negativ till EG, EU och EMU. Visst, det är inte bara bra eller bara dåligt med dessa olika delar och förändringar av den gemensamma europeiska grundtanken om där vi alla ska få röra oss fritt mellan länder, precis som varor, tjänster och kapital.

Nu så har det mesta inom det gemensamma samhället förvridits till att staten ska ha mer och mer kontroll över våra liv och det tänks ut mer och mer system så att vi ska vara säkra och för att inte den ekonomiska biten i samhället ska kunna utsättas för risker.

Men vad sker om de styrande i landet utsätter det ekonomiska systemet för enorma påfrestningar och håller varandra om ryggen på ett icke olagligt sätt, utan ett moraliskt felaktigt sätt? Ja, det är ju det som vi ser händer just nu inom hela den europeiska unionen. Storkapitalet, politiker och fackföreningar dansar hand i hand och skor sig mer och mer och den vanliga arbetaren står utanför och får inte vara med och dela på kakan.

Nu så finns tekniken och utvecklingen här som gör att storkapitalet förlorar pengar och i och med det så står politkerna redo att aggera och hjälpa till och det gör det på alla tänkbara och otänkbara sätt de kan, oavsett partitillhörighet. Till och med inom rättsväsendet har de anhängare i överflöd och det är ju inte konstigt då dessa människor är ytterligare ett led att eliten i Sverige.

Jag tycker att det är viktigt att vi var och en går och röstar i Europaparlamentsvalet för att visa att demokratin fortfarande lever. Jag valde att rösta på PIRATPARTIET då jag vill ha mindre statlig kontroll av mitt liv. Det räcker mera än väl med det som de redan har - för de ska helst ha mindre kontroll på vad jag gör och inte gör.

En röst på PIRATPARTIET är ett bakslag för EU, makten och samhällseliten och i och med det kan man säga att det också är en röst på NEJ till EU.
Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0