Ser den röda tråden mellan FRA - AKTA - Regeringens nya förslag.

Jag har sagt det förr och kan nog inte säga det för många gånger FRA är bara första steget för att övervaka människor. Tror ni verkligen på Kapitalisternas propaganda om att de "bara" bevakar upphovsmännens rättigheter? Ja om det ändå vore så väl.

Titta på vad FRA lagen ger oss: Bevakning av allt som skickas in till Sverige, igenom Sverige och ur Sverige.

Titta på vad AKTA ger oss: Bevakning av allt vi bär med oss när vi passerar en tullgräns. (Telefoner, Ipod, Datorer, MP3 spelare etc)

Titta på regeringens senaste förslag: registrering om vi är med i a-kassa och facket.... Läs här

Hoppas ni nu ser den röda tråden och förstår varför det är just är så viktigt att vi får många som går och röstar i nästa års val. Vart kommer detta att sluta? Här har vi, har skrivit det förr, den anledningen till att jag slutade som medlem i och aktiv i socialdemokraterna för 3 år sedan. Grundstommen är det samma i det förslag som käre Tomas Bodström lade till riksdagen.... Jag valde då det ENDA parti som ÖPPET går ut och vågar ta ställning i dessa frågor, det bör ni också göra... Jag är medlem i och kommer också att lägga min röst på PIRATPARTIET för att vara säker på att mina mänskliga grundlagstadgade rättigheter skyddas.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0