Fallskärmar, bonus och höga löner.

Som ni säkert har förstått när ni har läst mina tidigare inlägg på denna blogg, har jag inte speciellt högt förtroende för den Svenska nuvarande regeringen och inte heller för de Svenska bankerna och dess direktörers som visar hur man behandlar sina kunder och hur man ser på sin egen roll i den negativa ekonomiska spiral som finns i dagens läge.

Nu så kallar den Svenska regeringen in EUs ledning till ett extra toppmöte där de ska diskutera denna fråga för att försöka få till enn gemensam syn på denna fråga inom EU. Så vad vill då regeringen med detta? Ja, visa att man försöker bry sig, eller snarare spela ett spel om att man bryr sig skulle jag vilja säga. Om den svenska regeringen verkligen hade tyckt illa om detta typ av system, då kan de också göra något åt de system som de själva lever under. Enormt höga löner i jämförelse med den vanliga arbetaren och speciellt för de grupper som alla partier försöker hämta röster ifrån (kvinnoyrkena). Sedan så har de dessutom ett pension system som gynnar våra förtroendevalda något enormt och som ger dem en pension efter att ha suttit i riksdagen i 8 år och resten av livet. Denna inkomstgaranti (pension) gäller tills man går i verklig pension. Detta är ju verkligen en fallskärm som är till duga måste jag säga. Vad har regeringen tänkt sig att göra åt detta system?

Så länge som våra förtroende valda tänker göra något åt sitt eget löne- och pensions system så tycker jag inte att de ska gå och yttra sig om bankvärldens bonus system heller. Detta tycker jag fastän jag föraktar båda systemen.

Jobba och få er en lön som ni förtjänar, efter att ni har avslutat er tjänst eller om det går bra för företaget så ska ni inte ha något extra för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0