Robin Hood.

Som jag har skrivit om i tidigare blogg inlägg så antog jag att SOCIALDEMOKRATERNA skulle göra om a-kassan samt sjukersättningen. Dock så skulle de inte göra om den helt utan bara delvis och i dagens DN kan vi läsa hur.
Är detta rätt väg att gå? Ja, det tror jag att det är. Vi hade enligt det gamla systemet alldeles för många kryphål i både a-kassereglerna samt inom sjukersättningen. Folk gick hemma och gjorde ingenting, men fick fortfarande en massa pengar för det under alldeles för lång tid. Men att tvärvända som nu har skett är inte rätt väg att gå. Inte heller var den gamla vägen bra. Visst verkar det då mera logiskt att mötas på halva vägen? Som vanligt brukar det vara det bästa att mötas på halva vägen.
Sak samma kommer man att göra med sjukförsäkringssystemet. Ett system som enligt den gamla modellen förtidspensionerade alldeles för många unga människor. Och som gick till det hemska system som vi har i dag. Jag tror att detta har varit en mycket svår börda för den förre SOCIALDEMOKRATISKA regeringen att bära och att man var glad över att det var en borgerlig regering som genomförde förändringen. Men tyvärr har denna regerings politik varit byggd på åsikten handla först och tänk sen och försök att släta över så mycket vi kan. SOCIALDEMOKRATERNA kommer inte att helt gå tillbaks till det gamla systemet, utan hamna någonstans på mitten här också.
Men men, min röst kommer de inte att få någon av dem i riksdagsvalet. Sen om mitt parti kommer in i riksdagen och allierar sig med oss, ja det får vi se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0