Arbogarättengången, nyvändning?

Helt i enlighet med svensk rättspraksis så fick nu tyskan kommentera eller ska man säga kritisera åklagerens åtal samt polisen utredning. Det är ju så att man kan tala själv eller via sin advokat i det svenska rättssystemet.

Hon kritiserar utredningen och åtalet på många punkter och det är inget konstigt med detta, det har ju flera andra gjort i denna utredning att det finns stora brister och så. Man får ju hålla en nogrann ordning när det gäller saker och ting när det gäller så här allvarliga saker som detta är. En noggrannhet som inte polis och åklagare har använt sig av.

Jag blev inte direkt förvånad när jag läste på nätet idag att den tyska kvinnan hade begärt att få kommentera utredningen samt åtalet och blev inte heller förvånad över att hon fick det. Jag har förr kallat henne för en psykotisk psykopat och min amatördiagnos kanske är fel, men tänk då på att en psykos (av den lättare formen) har vi alla drabbats av. Vi slutar äta, lever för stunden (kanske bara för sekunden eller den närmaste timmen), vi slutar med nästan allt och stirrar oss bara in på en sak och i det fallet som jag försöker beskriva det är i det fallet det är när vi möter kärlekens berusning och glöd. Detta är en lätt form av psykos, eller kanske bara ett psykosnära tillstånd, men vi har alla varit där. Problemet uppstår när man hamnar i en psykos som det bara finns behandling, medicinering eller en kombination av de båda för att komma ut ur. Frågan är om hon har varit så sjuk, om hon ens har varit det alls - jag är en amatör, glöm inte det ni som läser.

Citat - En psykopat är med en enkel förklaring en person som saknar förmågan att känna empati med sin omgivning. En psykopat vet vad som är rätt och fel, men tycker att han står över de regler och normer som finns i samhället. Han saknar vad man normalt kallar samvete. - slut citat (www.psykopat.se).

Och lägger man ihop det jag skrivit samt det citatet, ja jag tycker att det stämmer ganska bra i alla fall. Och jag tror fortfarande att hon är skyldig oavsett teknisk bevisning eller inte.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0