Insamlingar, rosa bandet, cancerforskning.

Jag tycker att det är jättebra att det samlas in pengar till olika ändamål i Sverige, men jag är och har alltid varit lite fundersam över varför det bara samlas in pengar till Rosa bandet och inte till det blå? Är inte vi män värda att få hjälp?

Forkningen runt om olika sorters cancer behöver all hjälp den kan få. Framstegen är enorma och det är bra, men det är lång väg kvar att vandra. Lite förundrad är jag att inte tv samlar in pengar till cancerforkningen utan bara till bröstcancerforkningen via olika galor. Cancer är en sjukdom som innebär ett enormt lidande för mängder med personer som drabbas av den och inte bara för personen som fått diagnosen utan det är också många anhöriga som far illa av den.

Önskedrömmen hade ju varit att man kunde ha en gala för samtliga former, men det inser ju var och en med lite sunt bondförnuft att det skulle vara en omöjlighet utan Jag tycker att vi ska ha en gemensam för samtliga former som finns.

Fram för cancergala och inte bara en gala för Rosa bandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0