Papperslösa till fastighetsanställdas förbund?

Ja, återigen så har ett av de svenska fackförbunden försökt att använda sig av sin kapacitet och tänka till för att få flera medlemmar. Nu ska de ut och ragga papperslösa som lever och arbetar under enormt dåliga villkor i Sverige. Grundtanken är fin och bra på alla sätt och vis, men är det realistiskt? Knappast, verkar bara vara ett sätt att få en massa mediatid.

Det finns en anledning till att dessa personer lever just papperslösa. De lär ju knappast skrika för att få bättre villkor om de inte ska befinna sig här överhuvudtaget. Jag tror inte att man löser detta problem på detta sättet utan jag tror att man måste återigen angripa problemet från ett annat håll och då tror jag rätt väg är att kraftigt angripa arbetsgivare som beviserligen använder sig av sådan arbetskraft. På vilket sätt det ska göras, det finns det säkerligen andra personer som kan uttala sig om, men en sak som jag skulle tycka vore bra, det är ett 5 eller 10 årigt näringsförbud med omedelbar verkan som dessa personer påträffas på en arbetsplats och som beviserligen gör ett arbete. Hur detta ska bevisas? Ja, via foto eller annan dokumentering vore väll det bästa.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0