Tiden läker alla sår?

Det har vi väll alla hört att det gör, eller? Stämmer verkligen detta uttryck? Är inte helt överens om det jag. Det är så enkelt att säga förlåt och det är så enkelt att svara - ja, det är lugnt det gör inget, eller något liknande. Men innerst inne så kanske man vill strypa den fan som sårat... Tiden läker inte alla sår.

Livet är en dans på rosor....

Ja, det är det, men det är alla dessa jävla taggar att trampa på hela tiden.....

Livet går vidare.....

Ja, livet går vidare oavsett om vi vill det eller inte. Det är inriktningen på livet som vi kan styra om vi vill. Sedan att jag är en person som jag är, det är lite svårt att ändra på.

Återigen så visst är det lätt att säga förlåt och få ett svar på det att man är förlåten, men så länge som man då inte går vidare i livet tillsammans som vänner, kamrater eller partners fullt ut - har man då verkligen förlåtit eller blivit förlåten? Har du eller jag varit helt ärlig mot vännen, partnern eller kamraten som bett om ursäkt? Värt att tänka på kanske..... För hur ärlig är då vännen, kamraten, partnern som säger att denne älskar dig som du är?

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0