Svar till Västra värmlands sparbank.

Skriver här ett svar till västra värmlands sparbank som svarade mig i dagens Arvika nyheter, ser lite konstigt ut, men läs tidningen så får du ett sammanhang.

Efter att ha läst WWS svar i dagens tidning så blir jag ännu mera förvånad.

Då jag förstår att det kostar pengar att driva sju bankkontor runt om i västra värmland, så var detta ju en ganska onödig kommentar, men det som jag verkligen ifrågasätter är om Öiwind Neiman talar sanning om det är anledningen till alla avgifter som banken som han är ansvarig för tar ut, då hans egen kassörska svarade att det var för att täcka omkostnader i och med pengatransanktionen som jag ville göra när jag kom med kontanterna i hand. Hon refererade ingenting att det var för att täcka omkostnader för deras lokaler och kontor. Om det är lokalerna som är orsaken så tycker jag att det är dax att se sig om efter billigare lokaler, eller sluta dela ut pengar till olika saker runt om i vårt närområde då dessa pengar i stället kan användas till inköp av billigare lokaler i stället och är det kostnader runt om pengatransaktionen så borde samma kostnad finnas när jag flyttar mina pengar från WWS till en nischbank via nätet, men då kostar det minsann ingenting, mera än den fasta årsavgiften för själva tjänsten.

WWS går också ut med att det inte är någon fara för banken i den finansiella kris som pågår då det mestadels har placeringar här i den västra delen av värmland. Det verkar ju ganska livsfarligt då vi är en av de störst drabbade områdena i Sverige just nu i form av varsel och företagskonkurser.

De senaste åren så har de blivit enormt mycket dyrare att tex betala sina räkningar direkt vid disken på WWS, samma sak försökte posten och desss dotterbolag svensk kassa service på för att rädda en sjunkade skuta och jag tror att det är här som den stora anledningen till avgifterna som WWS skinnar sina kunder på i och med att vi som är födda på 70 talet och uppåt ifrågasätter mera och kritiskt granskar våra beslut och i den kampen så är inte WWS den stora vinnaren utan snarare den stora förloraren.

För övrigt  så skrev jag att personalen flinade åt mig och svarade mig på ett hånfullt sätt - och Öywinds kommentar blev att personalen hade gjort rätt och flinande (se Öywinds svar mån.17/11 i an) - är slang för nedlåtande leende - fin kundsyn WWS har.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0