Har en pappa rättigheter?

Har en pappa rättigheter att få vara med och bestämma om och runt sina barn i dagens sverige?

Om man skiljer sig och barnen bor lika på båda ställen samt delar lika på alla omkostnader runt sitt/sina barn så tycker man att det vore ganska naturligt att han har lika mycket rätt till barnbidraget också, samma rätt som mamman och därmed så skulle de dela detta lika. - Detta är i alla fall vad man skulle förvänta sig av dagens demokratiska jämlika Sverige. Men är det så i verkligheten? Nej då, mamman får om hon vill frivilligt lämna ifrån sig halva barnbidraget till fadern. Detta bidrag tycker jag ska delas lika mellan föräldrarna från den första dagen barnet är fött då det är en hjälp till barnet och inte någon lön eller ersättning till mamman för att hon fött barn.

Listan går säkert att göra ännu längre, bara att fylla på i kommentarerna om ni vill.

Micke

Kommentarer
Postat av: micke n

skulle ha min dotter över en helg men hon vart kvar i 16dar!!fick jag nåt för det förutom min dotters kärlek??nää

2008-10-23 @ 21:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0