LO ledningen...

Inget svar än på min insändare från LO i värmland om det är också deras gemensamma syn. Vad kan detta bero på? Eget intresse då det har en likvärdigt avtal? Möjligen eller snarare troligen, skulle jag säga.

Ganska fascinerande är det också att TV4 driver en hetsjakt just nu på denne ledning i kristider, men jag tycker att det är himla konstigt att det bara är LO man på. Hur ser det ut i de andra leden? Hur ser det ut i den egna koncernen? Det vågar de inte yttra sig om, eller? Jag försvarar inte LOs agerande överhuvudtaget. Det är förkastligt och fel, men de är inte ensamma utan alla makthavare är av samma skrot och korn. Sedan så har vi populisten Lars Ohly (vänsterpartiets partiledare) som är ute och gnäller i tv om dessa avtal och pensioner. Vad kommer han själv att få i pension från riksdagen? Vad har han själv för förmåner i riksdagen? Jag vet att han har mycket större förmåner både under tiden han sitter i riksdagen samt efteråt än vad vi vanliga arbetare har. Precis som alla andra riksdagsmän.

Det finns inget arbetarparti i Sverige idag. Det finns i ideologin, men inte i den praktiska politiken.

Micke

Kommentarer
Postat av: Daniel"Nisse" Nilsson

Japp...höller mä här... i jobbige tider vakner pressen...Annars så rapporteres bare blaj.. så vi höller huvve på annat..

Det har gått ut miljontals... antagligen miljarder av våre skattepengar te dessa lismare...

Vi behöver en regering som lyssner på folket.. som använder å skydder våra skattepengar på ett vettigt sätt..

Demokrati känns som ett avlägset ord tyvärr..Fram för folkomröstningar.. Mer makt åt folket!!!!

2009-04-03 @ 19:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0