Vill detta av ett parti.

1. Inför förmögenhetsskatten igen.

2. Det ska kosta lika mycket oavsett vad det är för fel på kroppen, samma pris hos tandläkaren som hos läkaren. Det ska vara skattefinansierat (men bara på folktandvården, så att pengarna stannar inom den offentliga kassan)

3. Avskaffa alla statliga pensionsavtal samt övriga extra förmåner under och efter anställningen eller det politiska uppdraget.

4. Minst en fördubbling av barnbidraget.

5. Minst 10.000 i lönelyft inom vård, skola och omsorgs personal oavsett tidigare inkomst. (Men detta ska inte drabba nuvarande bemanning utan det ska snarare bli mera folk som gör jobbet)

6. Avskaffa behovet av hyrpersonal, så som läkare och sjuksköterskor inom landstingen och kommunerna i Sverige (detta måste göras gemensamt på alla fronter via sammarbetsorganisationen - Sveriges kommuner och landsting)

7. Höjd a-kasse ersättningen till 90 % av lönen och avskaffa taket. Fördubblat antal dagar som man kan gå arbetslös samt bort med kravet om utökat geografiskt sökområde.

8. Helt skattefinansierat kollektivtrafiksystem i Hela Sverige (Inga avgifter alls på tåg och buss).

9. 95 % ersättning vid barns sjukdom.

10. Stäng kärnkraftverken till och med 2025. Inför importförbud av elektricitet från kraftverk som drivs av fossilt bränsle eller från kärnkraft.

Någon som tycker att detta borde vara bra?

Micke

Kommentarer
Postat av: vibbe

ja det hade varit bra .. men även för arbetslösa att de tar bort de 75 dagarna och för in att man sparar dagar om man jobbar en dag .. det hade vart skit bra..

2009-04-23 @ 10:27:58
Postat av: Jeanette Edvardsen

ja 10.000 i lönelyft skulle jag inte tacka nej till iaf:-)

Är allt detta genomförbart så låter det suveränt om du frågar mig.

2009-04-23 @ 11:30:46
Postat av: Micke

Klart allt är genomförbart, det handlar om prioriteringar... Har man råd att betala en massa högdjur så har man djävlaranamma också råd att betala de som gör det riktiga jobbet på golvet.



Sen så är det ju faktiskt så att detta med lönen ska gälla alla oavsett procent på tjänsten. Visserligen så kommer de då att förlora en del bidrag från staten, men jag tycker då att det är mera humant att man kan leva på en lön och slippa bidragen.



Micke

2009-04-23 @ 19:25:04
URL: http://cyberbuddha.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var ord och inga visor. Nästan så att jag kallar dig hyperkommunist från det perspektiv jag ser det. Staten är ond för mig, jag vågar inte lita allt för mycket på den. Tyvärr.



Jag vill inte ha bidrag, jag vill bidra till min egen försörjning. Föresten, varför kör socialdemokraterna med samma ideologi som socialdemokraterna förlorade med. Vart är det nya sossarna.

2009-04-25 @ 22:15:37
URL: http://www.nicklaslarenholtz.blogspot.com
Postat av: Ole Aarsand

Staten ond? Självklart! Staten är den enda som kan ta i från mig mina pengar, rättigheter och frihet utan att straffas för det!

2009-04-28 @ 12:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0