Höjning av mjölkpriset.

Nu så har det bestämts att mjölkpriset ska höjas med en krona och att denna krona oavkortat ska gå till bönderna i Milko området. Detta tycker jag är bra. Ska bli intressant att se hur mycket butikerna också lägger på för att ytterligare öka sina vinster. Jag hoppas att de inte kommer att lägga på något, men tror annat.

För att ytterligare hjälpa våra lokala bönder så ska vi se till att handla produkter från Milko och inte från andra producenter. Tänker inte nämna dem vid namn utan ni vet alla vad jag menar. Till sist så blir det ju så att vi alla tjänar på att hålla bönderna under armarna i och med att vi handlar av dem och ingen annan. Det blir arbetstillfällen, öppnare landskap, kortare transporter och säkerligen ytterligare bra saker som vi alla vill ha.

Köp mjölk, stöd bonden.

Micke

Kommentarer
Postat av: Johnny

Milko är absolut godast och jag stöder hur än dom bönder höjer mjölken, kan tänka mig att dom höjer 20 kr per 1.5 L. dom andra mjölk producenterna bojkottar jag i evigt liv!!!

2009-09-01 @ 11:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0