Dagens outfit

Ja, det är en rubrik som vi hittar allt för ofta. En ganska bisarr sak, egentligen. Vad ger detta för signaler till samhällets yngre generationer (gammal är jag ju, men inte lastgammal - eller jo kanske).

Varför kan vi inte få vara som vi är och bli älskade för det? Vi är tvungna att passa in. Sola oss, operera, butox etc. Allt för att inte bli mobbade och socialt utstötta. Ska man leta kläder så är det likadant, oavsett kön. Ganska tragiskt tycker jag, om det nu är någon som bryr sig om vad jag tycker.

Hade ett samtal i taxin igår, med en förälder som just rådde sin dotter att inte bli överviktig, mullig eller lite som putar över byxmidjan. Visst det är upp till var och en, men tycker fortfarande det är synd om vi i en tidig ålder ska jaga ett kilo eller två för att en 14 åring tex ska bli mobbad av sina "kamrater". Men jag ska tillägga att mamman inte gjorde detta för att vara elak mot dottern utan för att hon inte skulle bli retad, mobbad och utstött.

Snedvridet samhälle,

Micke

Kommentarer
Postat av: Johnny

Det tyckte jag var riktigt elakt sagt från en förälder.. blir man mobbad så blir man. enda man kan göra bli starkare psykiskt och mer kaxigare mot folk som mobbar! när jag var liten så blev jag mobbad sen förskolan till högstadiet! men jag fick mitt raseriutbrott i högstadiet och då ville ingen jävlas med mig längre... hmm konstigt ! XD

2009-12-19 @ 15:17:45
Postat av: Mikael Ensson

Tillägg skrivet om varför mamman gjorde detta skrivet, efter Kommentar ett.

2009-12-19 @ 15:32:27
URL: http://cyberbuddha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0