ECT - scientologerna

OJ - vad dessa varelser har fel. Läs bloggen om ECT här.

ECT används till mycket mera än så här. Jag har själv varit med under mängder av behandlingar under mina tre år som skötare på en psykiatrisk akutavdelning.

Jag ser inga som helst fel i denna behandling. Visst, den ser brutal ut och låter också brutal för den oinsatte. Men för den insatte är det den mest humana metod som kan erbjudas. Nästan inga bieffekter och de vanligaste försvinner inom några timmar, så varför denna hysteri runt denna behandlingsform?

Jag vet så många människor som denna behandling har hjälpt. En del av dem vet jag läser min blogg, så ni får kommentera själva då jag inte kan säga något pga min tystnadsplikt. Men jag har sett många glädjetårar från både den behandlade och dess anhöriga under åren och skulle jag vara i behov av hjälp någon gång själv så hoppas jag att mina anhöriga går med på denna behandlingen till mig också.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0