Fick visst svar i dagens VF

Svaret kan ni läsa här

Och mitt svar till Torbjörn Danielsson kommer här, vilket också kommer att mailas in till VF.


Jag vet att det är precis så som herr Danielsson säger. Trafikledningen gör så gott de kan med matrasterna och behoven kan behöva uträttas lite här och där. Jag vet också att trafikledningen gör så gott de kan med att lösa matraster etc. Och Ja, jag vet fortfarande att jag har betalt för mina raster och jag vet också att min arbetsgivare och trafikledningen på resetjänsten är mycket nöjda med mitt sätt att sköta mitt jobb och jag är också nöjd, som regel, med det jag får tillbaks.

MEN - du svarade just på det som jag trodde och att det upphandlas bilar och inte Chaufförer. Förstår det också i sammanhanget. Men, jag tycker att det är mycket underligt att det inte med automatik läggs in en rast under en dag och att chauffören blir meddelad detta i tid så att han/hon blir meddelad detta i god tid så att han/hon kan planera upp vart etc. Sen är det klart att jag vet att alla chaufförer på samtliga bolag är flexibla med rasterna (undantag finns, men de är lätträknade). Tycker bara att denna lilla lilla lilla sak skulle göra vårt samarbete ännu mera underbart än det redan är.

Inget är så bra att det inte går att göras bättre.

Micke

Kommentarer
Postat av: Mikael Ensson

För övrigt har jag inte sagt/skrivit att värlandstrafik ägnar sig åt polisiär verksamhet som herr Danielsson kallar det.

2009-12-22 @ 17:11:42
URL: http://cyberbuddha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0