Jä grönner itte litte.......

Först av allt ska jag tacka en läsare och kund för detta tipset. Kul att ni intresserar er i min blogg.

Lite fundering angående det Svenska vägverket och matematik. Ursäkta den dåliga kvalitén, men hitta mig gärna en sponsor till en bra kameramobil så ordnas bättre bilder. Enda kravet jag har är att det ska vara Nokia. Men lär ju inte hitta någon sponsor ändå, men värt ett försök. Reklam på sidan får ju självklart sponsorn.

Bild Nedanför Granngården, Arvika på Rv 61

Tuff tuff, jag är på väg hemåt från jobbet en tidig söndagsmorgon. Trött som en gnu var jag. I alla fall, Åmotfors 18 km kan vi utläsa. Bilden är tagen i Arvika.

Tagen vid Speked korset Rv 61 Arvika

Nu har bilen gått lite längre. En mycket dålig bild, men vi kan konstatera Arvika 6 km och Åmotfors 15. Hmm, Har det helt plötsligt blivit 21 km mellan orterna?

Bild tagen vid Korsningen vid klättenbacken utfarten från Sälboda Rv 61 Arvika

Lite längre mot Åmotfors hittar vi nästa omgång med skyltar Arvika 15 och Åmotfors 8, ja det verkar bli längre och längre mellan orterna. Inte konstigt att det är drygt hem en söndags morgon. Nu är vi uppe i 23 km.. Huvva.

Bild tagen i Åmotfors Rv61 riktning mot Arvika

Äntligen hemma.... Arvika 22 kilometer.

Ganska kul att se att på en vägsträcka på låt oss säga 2 mil. Ja, då har vägverket lyckas mäta sträckan, inte mindre än 4 gånger med 4 olika resultat. Hört om kalibrering av mätutrustning?

Micke

Kommentarer
Postat av: Mariann

Hahahahaha SNÄLLA kontakta vägverket å fråga om detta!! Vore såå kul å få veta vad dom har att säga om det :)

2009-12-20 @ 13:48:05
Postat av: Nesse

ha ha..kul detta.. gäller det den nybyggda vägen över klättebacken?

Dom kanske inte har bytt en del skyltar sen innan ombyggnationen?

2009-12-20 @ 16:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0