Pullande läkare.

Att en kvinna, som är sövd, används som ett exempel utan att hon får reda på det som undersökningsobjekt, ja det kan vi ju tycka vad vi vill om. Men det är ju inget nytt fenomen. Men jag tycker rubriken är ganska intressant.
Detta är något som pågår och har pågått under en längre mer tid. Visst är jag säker på att en majoritet av befolkningen skulle gå med på att detta skulle ske i alla fall, men är det så farligt egentligen att patienten inte tillfrågas? Det är en sak att läsa om olika sjukdomar i böcker, men man måste också få praktisk erfarenhet av saker och ting för att kunna säkerställa den medicinska säkerheten för framtiden.
Men som sagt, det är ju en fördel att fråga först. Jag har själv varit utsatt för en sådan sak under en operation under lokalbedövning, men då blev jag tillfrågad först. Jag tror inte de läkarstuderande som var inne hos mig var ett dugg intresserade av att se något annat av mig än pågående operation. Det är ju så att de är fokuserade på det som de ska göra för stunden med människan som de ska undersöka. Ingår i jobbet liksom.
Nej, fortsätt med fältstudier kära läkarstuderande, sen får vi väll fundera på var och en om det är så farligt eller inte. Jag bryr mig inte. Sover jag så sover jag.
Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0