Reinfeldt eller Sahlin

Är det den viktiga frågan det....... Artikel från Aftonbladet.se här

Visserligen vet vi om att det är de som är de kandidaterna som tävlar om att leda Sverige. Men för mig är det inte noga vilken av dem som är statminister eller inte utan jag är mera intresserad av den skillnad på politik som drivs av de två olika allianserna. De Röd - Gröna eller de Blå - Gröna. Skillnaden är enorm om man börjar titta.

Vem tjänar jag mest på som person och vem tjänar Sverige mest på som nation? Ja, på fråga ett får var och en svara som de vill då det är personligt och på fråga två, ja det beror ju på hur man ser på Sverige det. Som ett land som ska klara välfärden i Sverige eller om vi ska synas utåt.

Oavsett så blir mitt svar på de frågorna att vi tjänar mest på att ha en Röd - Grön röra som kära Carl Bildt kallade det en gång i tiden. Men som sagt, det är min personliga åsikt. Visserligen har den nuvarande regeringen gjort en hel del bra saker för landet, men också enorma oigenomtänka saker också. Saker som kommer att ändras, men bara till en del av en ny Röd - Grön regering.

Micke

Kommentarer
Postat av: nesse

Men hur ska man kunna lita på att det kommer bli som dom säger.Gång på gång så hör man valfläsket å sen när de väl kommit dit dom vill. så bryter dom 50%.

det känns som att vi gång på gång röster på en regering som varken lyssnar eller bryr sig om vad väljarna tycker.

2009-12-31 @ 12:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0