Tiger Woods

Tiger Woods för till sjukhus efter mystisk bilolycka. Ja, så började det att rapporteras om det som nu sker i familjen Woods. Ja, visst alltid en tragedi när någon brakar av vägen. Det började spekuleras i varför och helt plötsligt så går våra "stora" journalister på diverse tidningar så som Expressen och Aftonbladet och en mängd andra stora utländska tidningar ut med att han har en älskarinna och att det hade variir orsaken. Hmm, helt plötsligt har han nu 10 älskarinnor och att det är så synd om hans fru. Hmm, duger inte hustrun i sängen? Skit samma egentligen, detta är en sådan sak som journalister ska skita fullständigt i!

Förr i tiden var det viktigaste för tidningar och journalister att skapa opinion och att bilda folket. Var ligger det bildande i detta? Vill ni ha något att skapa opinion om är alla jävla sponsoravtal som finns inom de olika sporterna. Horribla summor som betalas ut till enstaka idrottsmän, enbart för att få med reklamen. En mycket större fråga tycker jag än vilka som gökar med vem inom sportskretsar, för det intresserar mig inte. Lika lite som det intresserar mig vem som mina grannar gökar med, det är inte mitt liv.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0