Årets första partiledaredebatt.

Med glädje kunde jag sätta mig ner på arbetsplatsen idag och följa årets första partiledardebatt. Det var det länge sen som jag kunde.

Jag kunde konstatera följande saker:

1. Lars Ohly har äntligen fått lite stake i sig och var helt underbar i talarstolen. Axelklaffar eller styrkesträning?
2. Peter Eriksson var fortfarande lika underbar att lyssna på
3. Mony Sahlin låter fortfarnade som en tantig förskolelärare.
4. Stadsminister Reinfeldt är en intet sägande person.
5. Maud Olofsson är den bäste talaren bland de borgerliga partiledarna
6. Och vad mespropparna inom folkpartiet och Kristdemokraterna pratade om det kommer jag inte ihåg - men när KD's ledare pratade så verkade stadsministern fått en allergisk reaktion för Oj vad han började gnida sin näsa.

Den borgerliga regeringen hävdar iderligen att de har en budget som ligger och att denne är stark nog för att möta den lågkonjuktur som vi drabbats och drabbas av dagligen. Ganska häftigt att de hela tiden hävdar det och sedan efter ett tag (typ max en månad) så kommer det ett stödpaket eller på annat stöd från staten. Vi har sett det om carnegiebank, fordonsindustrin och vad som komma näst, ja det kommer vi nog att märka, men det kommer väll ett stödpaket till kommuner och landsting samt ett infrastrukturpaket skulle jag tro.

Jaja, kul var det i alla fall att se denne teater över intet sägande politiker.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0