Aftonbladet Ljuger och censurerar sanningen!

Aftonbladet jobbar vidare med "sin" story om att de avslöjar i reportage om att de avslöjar storspelare som lurar systemet på Postkodlotteriet.

För ca ett år sen (http://cyberbuddha.blogg.se/2008/october/postkodlotteriet.html och http://cyberbuddha.blogg.se/2008/november/postkodlotteriet-aftonbladet.html) skickade jag till aftonbladet. De hade då ett reportage i tidningen och inte på webben om just detta och de hade kontaktat en av vinnarna som vann ofta. Jag fick dessutom 900 i lön av dem för detta reportagetips.

Nu vill ja ha betalt igen, då nät tidningen av aftonbladet avslöjar samma sak igen.

Det de skriver nu är alltså ett ren vidareutveckling av mitt förra tips. Skyller de på att det är ett annat bolag och som inte har ett dugg med den vanliga tidningen så tycker jag det är konstigt. Och om det nu är två olika bolag, så varför censurerar de mig på hemsidan när jag skriver detta? Tar bort det jag skrivit utan att det bryter mot någon av reglerna och sen inte ens skickar en kommentar till varför det är borttaget.

Detta är ett TYDLIGT tecken på VÄRDELÖS journalistsed och etik.

Micke

Kommentarer
Postat av: Tom Örbeck

Ja en redaktör i en tidning med en tryckpresse sägs ha en del makt i vårat samhälle.

Fast inte hur mycket som helst. Anmäl saken till pressombudsmannen.



Vi kommer väl ihåg ansvarig redaktör i Expressen, som fick sparken efter löpsedel om kungahuset.

"Även invandrare kan lyckas" och medföljande en bild av den Svenska drottningen.

Han åkte snabbt ut av den karriären, fast det återstår och se om Micke klarar att avsätta redaktören på Aftonbladet? He he men lycka till vidare.

2009-11-30 @ 10:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0