Låt SAAB gå i konkurs!!!!!

Visst kommer det att bli synd om enormt många underleverantörer! Men jag finner ingen anledning till att vi ska lägga ner en massa skattemedel på att skicka en minister eller sakkunnig från staten på dessa uppdrag - låt aktieägarna betala den notan. Det är de som har mjölkat företaget på pengar och resurser och levt upp medlen.

Som sagt var, det är synd om alla underleverantörer som blir drabbade av detta. Men skyll er själva. Det är ingen som tycker synd om mig när jag hamnar i kronofogdens register utan jag får bittert bita i det sura äpplet och ta konsekvenserna av mitt agerande, det borde också gälla de stora gossarna och dess hantlangare.

Låt de stora föetagen gå i konkurs, starta om från början om det går, annars så skiter vi i dem, för det finns ingen bäring i alla fall.

Micke

Kommentarer
Postat av: Tom Örbeck

Bara så tråkigt att detta företag har så många anställda i Sverige, vilket kommer att drabba många familjer.

Bättre om någon kapitalstark industri tog över, startade på nytt också med statligt bidrag. Svensk bilindustri måste vi ha anser jag. Bra teknik, krocksäkerhet och mycket kunnande.



Saab hade en jättefräck etanolhybrid i Geneve mässan 2007, som såg mycket fin ut, samtidigt som det var en miljöbil. Den amerikanska ledningen ville visst inte få denna bilen i serietillverkning av någon anledning?

Tänk vilken succe det hade kunnat bli?



Och så tråkigt att inte Saab tog över Think, men det Amerikanska GM hade väl inte pengar?

Det är många stora företag som sliter nu, och visst har Saab slitit länge med ekonomisk bärkraft.

2009-11-30 @ 10:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0