Ett år till val

Ett år till val och nu så kommer samtliga riksdagspartier att stå och lova guld och gröna skogar och därmed ljuga för oss väljare, precis som vanligt. Livrädda att dela med sig av makten som när deras kassor, både privat och partiens. De tär på det offentliga så som parasiter gör på sina värdar.

De står och säger samma år för år och funderar på varför förtroendet för de folkvalda minskar i och med minskat antal personer som är med och väljer att lägga sin röst i enlighet med de demokratiska rättigheterna som vi har. Ja, det kanske inte är så konstigt, med tanke på att det enda partierna är intresserade av (de som sitter i riksdagen idag) är att sko sig själva och strunta i småfolket.

Så konkret - VAD vill de svenska partierna göra. HUR ska detta göras genom AKTIV politik. Ja frågar man dem så får man till svar.. Vi vill värna jobben.. Vi vill sänka skatten.. Vi vill vi vill vi vill..

Ja, men detta är ju ingen aktiv politik utan det är bara en massa svammel, precis som det brukar vara. Jag har här på denna blogg vid ett flertalet tillfällen skrivit om vad jag vill göra inom politiken, när det kan göras det vet jag inte, men jag hoppas på det första mandatåret.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0