Ok att vara jagad av fogden?

Om man väljer att vara politiskt engagerad och brinner för sitt parti oavsett färg så brukar man till sist hamna på en valsedel som leder till ett förtroendeuppdrag från väljarkåren.
Är det i detta läge ok att ha skulder hos kronofogden?
Ja, det skulle jag nog säga att det är. Det handlar ju om att man vill förändra samhället. Att man vill något. Att man har ett engagemang för tex sin kommun.
Eller vi kanske ska stänga ute halva Sveriges befolkning från ett politisk engagemang då det faktiskt rör sig om så många som någon gång är i dessa register och som får kämpa sig framåt i livet tills det är färdigbetalt? Nej, jag tycker inte att detta är en så stor sak, utan vi måste vara på det klara i att vi alla kan hamna där och att detta inte gör oss till dåliga människor.
Är jag en dålig människa?

Kommentarer
Postat av: nesse

tror det skulle reta folk mer om du använde skattebetalarnas pengar för att vältra dig i lyx osv..

2009-12-29 @ 18:20:11
Postat av: mia

absolut inte vem som helst kan hamna där när som helst ingen strävar att hamna där!!!!!!! I dagens samhälle med alla upplysningar om ta snabba lån till titt å datt så..... jag håller med förgående kommentar värre att använda skattemedel till lyx kram

2009-12-29 @ 22:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0