Arbogarättegången avslutad?

Finns det egentligen några riktiga bevis på att tyskan har mördat barnen och försökt mörda barnens mamma i Arboga? Nej, inga konkreta bevis för detta finns, men det finns en hel del indicier som talar mot henne.

Finns det några bevis för att hon inte gjort det? Nej, det finns det inte heller och bara det är ju ganska konstigt. Hade man varit oskyldig så hade man kämpat för att lägga alla kort på borden för att få ett alibi - men tyskan "vill" inte ställa till det för sina nära och kära... Skulle nog kalla det, kan inte jag..

Jag tycker att min amatördiagnos, vid det tillfället som morden och mordförsöket skedde, stämmer in ganska bra än (psykotisk psykopat). En psykos går ju över förr eller senare, men grundsjukdomen (psykopat) kommer alltid att finnas där underliggande för henne och jag tycker att, i allt hon visar, så är hon en psykopat. Vilken normal person sätter i öronproppar och sätter sig för att läsa en bok under åklagarens slutplädering? Skulle nog kunna säga att de som gjort det är ganska lätträknade och kan nog räknas upp på ena handens fingrar bland alla åtalade i världen.

Vad kommer att hända nu då? Tyskan blir dömd till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning samt att advokaten kommer att överklaga domen i enlighet med hans jobb. Skydda sin klients intressen. De jag tycker mest synd om i denna förskräckliga historia är Max och Sagas föräldrar som får sitta och lyssna ännu en gång i en ny rättegång, om nu högsta domstolen väljer att ta upp fallet vill säga, självklart är det lika illa för de andra anhöriga också.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0