Polisen och åtal

Är det så konstigt att en massa anmälningar kommer på de svenska poliserna? Nej, de bekämpar ju brottslingar hela dagen och dessa är ju så förbannat synd om hela tiden.

Men sedan så finns det ju oskyldiga som blir drabbade av några som inte ska vara poliser, men tyvärr så är det ju så att dessa hålls om ryggen av sina kollegor. Precis som jag håller mina kollegor bakom ryggen i så många situationer som jag kan. Rätt eller fel, det låter jag vara osagt.

Jag tycker däremot att det behövs flera poliser som är som Gunvald i Beck filmerna, men denne ger sig bara på drägget och det seriöst. De oskyldiga klarar sig ifrån hans vrede. En snut med stake.

Micke

Kommentarer
Postat av: vibbe

Sant att det ska finnas fler som han, sen tycker jag att de poliser som har gett sig på de oskyldiga ska dömmas.. enligt statistik så är det inte så värst många som blir det.. och det typ bara för att de är poliser.. hade det vart jag så skulle jag suttit fastsydd i klistret.

2009-01-08 @ 19:39:41
URL: http://nikegirl.blogg.se/
Postat av: Micke

Fastsydd i klistret.. hmm ja du.. Det vet jag inte om jag kan hålla med om..



Är ju egentligen inte så konstigt..... Jag ringde en gång och lämnade en anmälan på en polis som bar sig illa åt och fick till svar "Kungens pojkar och flickor gör som du vill". Skulle vara intressant om detta är en allmän tolkning av det regelverk som den svenska polisen har inom poliskåren.



Micke

2009-01-08 @ 19:42:30
URL: http://cyberbuddha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0