Livsstrypare.

Har under en tid haft problem med min ekonomi och lever på existensminimum och kronofogden tar 2478/månad av mig. Vem fel det är - jo mitt eget, så det är bara att bita ihop och kämpa på.
Men det jag tycker är intressant i sammanhanget är hur jävla livegen man blir. Inkasso bolag och andra ställen som inte vill skicka in mina ärenden till fogden utan man får vackert stå och vänta på nästa avslag. Sen har vi alla dessa underbara kreditupplysningsföretag.
Jag fick ett brev från Sergel Inkasso idag och frågeställare var Telia Sonera. Jag har sedan en tid en skuld hos dem och min skuld ligger på kronofogden för indrivning. Hmm, varför begär man då en kreditupplysning? Och det mest fascinerande av allt är att Sergel Inkasso kan idag redan se min inkomst, skatt, underskott av kapital samt min slutgiltiga skatt.
Hur går detta ihop, deklarationen är inte underskriven än och en massa avdrag är inte gjorda. Någon som kan/vill förklara?

Kommentarer
Postat av: veroica

de va bra skreve

2010-01-04 @ 15:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0