Negativ?

Har man rätt att bli besviken på sina stamkunder som efter 10 år sviker, bara för att det har öppnat ett nytt ställe i en liten ort som denna? Ja, det tycker jag faktiskt att man har. Ali som driver Valvet här i Åmotfors, har funnits i bygden i 10 år på olika företag. Han har sett våra barn växa upp, han kan allas namn och han har samma goda kvalité på sin mat hela tiden. Likadana priser har de olika pizzeriorna också. Varför ska man då "testa" det nya stället när man vet att kvalitén är så bra som den är på stamstället?
Värt att tänka på. Jag kommer att stanna på Valvet pub och Pizzeria och på Åmot's Pizzeria jag. Där vet jag vad jag får.

Kommentarer
Postat av: Mariann

Jaru.. Jag personligen har inget emot Valvet eller Ali.. Men jag vet att många tjejer inte gillar honom pga hans sätt att va på ibland.. Och att de tycker han har blivit värre med åren.. Tyvärr.. Anledningen till att t.ex jag har varit på det "nya" stället är för att de få tjejkompisar jag har inte vill till Valvet.. Å ska man iväg å äta med vänner så är det ju trevligare att sitta på samma ställe.... Hade det varit upp till mej så hade de bara varit Ali å Ananasen i åmot.. Dom är bäst!! Kunde blivit nåt annat,vettigt, där Pizza huset är istället.. Finns inte ens värme där, fick jag erfara för nån vecka sen... Å inte har dom riktigt kebabkött heller..

2010-01-04 @ 14:08:38
Postat av: Dalmas

Folk går väll för fan vart dom vill? Inte fan har de på 93an tittat fult på mig om jag går till någon av konkurrenterna? Det är han som gör fel, det visar att han bara uppskattar en för pengarnas skull och inget annat.

2010-01-04 @ 16:02:06
Postat av: Mikael Ensson

Folk får gå precis vart de vill, men klaga inte heller om han blir besviken. Demokratin lever för oss alla. Vi får skriva vad vi vill, tycka vad vi vill, känna vad vi vill, äta vart vi vill. Så gnäll inte på han om han tycker och känner vad han vill.

2010-01-04 @ 16:07:22
URL: http://cyberbuddha.blogg.se/
Postat av: Mariann

Klart man får gå vart man vill.. Men är man "stammis" nån stans så är det ju klart att de som driver stället blir en smula besvikna på att man går nån annan stans efter en jävla massa år.. Asså har jag en frisör som jag trivs med, inte går jag då till nån annan om inte det verkligen är kris!! Spelar egentligen ingen roll om det är en pizzeria, frisör eller säg att Ica skulle öppna breve konsum här.. Om man som "stammis" byter ställe så beror det ju oftast på servicen o.l. Men konstigt nog så duger t.ex Valvet att sitta å supa till på för alla som har bytt till grannpizzerian...

Åmot är ett litet ställe.. Alla "känner" alla.. Samma med Challa, kan lova att dom på t.ex Amira, är besvikna på vissa kunder som kanske har lämnat dem efter alla år som dem funnits, bara för att köpcentret kom..

Men det är ett fritt land å alla förändras..

2010-01-04 @ 21:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0