Ändringarna inom PPM

Då en majoritet av Svenskarna inte har gjort ett aktivt val inom PPM systemet så har en majoritet förlorat pengar inom detta system. Detta gör att vi som är aktiva och förvaltar våra pensionepengar och som har mångdubblat våra insättningar tack vare att vi just är aktiva, vi ska straffas och beläggas med avgifter för att vi sköter om oss själva.

Det är inte meningen att den vanlig arbetare ska kunna komma på benen rent ekonomiskt sett i Sverige, inte ens på Ålderns höst när vi ska få pension. Enligt min egen prognos så är det nämligen så att jag kommer att få mera pengar i pension varje månad än jag får i lön idag. Har skött mig bra.

Nej - KUVA löntagarna och låt dem visa att vi är lydiga jon som gör allting som makten och överheten vill. Det verkar snarare vara en melodi som det strävas efter inom de politiska leden i Sverige.

Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0